در این مقاله، به بررسی اثرات یک لوسیون خانگی ساخته شده از پودر ۵مغز آجیل، زعفران و عسل بر روی پوست و موی خانم ها می‌پردازیم. همچنین یک روش ساده برای تهیه لوسیون خانگی از این مواد را به شما آموزش خواهیم داد.

خانم ها از لوسیون خانگی، ساخته شده از پودر آجیل، عسل و زعفران می‌توانند برای مراقبت از پوست و مو‌های خود استفاده کنند.

 

لوسیون خانگی

پوست خانم ها نسبت به خطرات آلودگی محیطی و عوامل غیرطبیعی به صورت مستقیم بیشتر آسیب پذیر است. آگاهی از ویژگی‌های این مواد طبیعی و استفاده از آن‌‌ها می‌تواند موثر باشد. در ادامه مواد تشکیل دهنده این لوسیون را بررسی میکنیم.

پودر آجیل ۵مغز

۵ مغز اصلی پسته، بادام درختی، فندق، بادام هندی و گردو پایه اصلی پودر آجیل مصرفی را تشکیل می دهند. مصرف پودر آجیل برای پوست و موی خانم ها بسیار مفید است. آجیل ها شامل چربی های سالمی همچون اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است که به بهبود ساختار و جوانی پوست و مو می‌کند. همچنین مواد معدنی موجود در پودر آجیل مانند روی، سلنیوم و آهن به تقویت رشد موها و جلوگیری از ریزش موها کمک می‌کنند.

زعفران

زعفران علاوه بر خواص طعم دهنده، دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی بالاست. این ویژگی‌ها موجب پاکسازی پوست، کاهش علائم پیری و افزایش شفافیت و روشنی پوست می‌شود. همچنین، زعفران موها را محکم تر می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

عسل

عسل خواص ضد باکتری، آنتی‌اکسیدان و مرطوب کنندگی دارد و برای پوست و مو خانم ها بسیار مناسب است. مصرف عسل می‌تواند بهبود رنگ پوست، نرمی و لطافت پوست را افزایش دهد. عسل همچنین موها را تقویت کرده و درخشندگی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

 

لوسیون خانگی

روش تهیه لوسیون خانگی

بسته به میزان مورد نیاز شما از لوسیون خانگی، شما می توانید چند قاشق عسل، کمی زعفران آسیاب شده و چند قاشق پودر ۵مغز آجیل را در یک ظرف مخلوط کنید و به مدت یک شبانه روز در یخچال نگهداری کنید.

نحوه مصرف

این لوسیون خانگی را به صورت روزانه بر روی پوست و مو‌های تمیز و خشک استفاده کنید. می‌توانید از لوسیون روی پوست صورت، دست، پا و سایر قسمت‌های بدن استفاده کنید. برای بهبود نتایج، از آن برای مدت زمان طولانی تر استفاده کنید.

در هنگام مصرف لوسیون را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بمالید طوری که پوست را بپوشاند، سپس آبکشی کنید.

به این ترتیب، استفاده از پودر آجیل، زعفران و عسل می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی پوست و مو های خانم ها ایجاد کند.

همانطور که دیدید تهیه این لوسیون بسیار ساده است. شما می توانید با ساخت این لوسیون در خانه از پوست و موهای خودبصورت طبیعی نگه داری کنید.

محصولاتی که در ساخت لوسیون خانگی این مقاله استفاده خواهید کرد،  همگی در فروشگاه سایت مجموعه آنلاین آجیلی موجود هستند. شما می توانید با ثبت سفارش در سایت آجیلی این محصولات را با بالاترین کیفیت درب منزل خود تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *